W dniu 7 czerwca 2013 r. odbyła się XXVIII Sesja Rady Gminy Mniszków. Jednym z wielu punktów porządku obrad było przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 r. oraz udzielenie Wójtowi gminy absolutorium w związku z wykonaniem budżetu gminy za 2012 rok.
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2012 r. było szczegółowo omawiane na posiedzeniach komisji, w związku z powyższym Wójt Gminy przedstawił je w ogólnym zarysie.
Z tytułu dochodów budżetowych uzyskano wpływy w wysokości 15.614.217,88 zł, co stanowi 97,6% planu, wydatki zostały wykonane w wysokości 12.427.090,61 zł, co stanowi 96,1% planu.
Z budżetu gminy w 2012 r. udzielono dotacji podmiotom należącym i nienależącym do sektora finansów publicznych w kwocie 258.000,00 zł.
Wydatki majątkowe stanowią kwotę 820.047,28 zł, przedsięwzięcia ujęte w planie wydatków zostały zrealizowane.
Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012 rok wraz załącznikami znajduje się na stronie internetowej www.bip.mniszkow.pl w zakładce sprawozdania.
Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała zarówno sprawozdanie Wójta jak i wniosek Komisji Rewizyjnej Rady o udzielenie absolutorium.
Radni jednogłośnie zatwierdzili przedłożone sprawozdanie oraz uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z wykonania budżetu za 2012 rok.
Następnie były kwiaty i gratulacje zarówno od radnych jak i pracowników.
Wójt Gminy Pan Janusz Ciesielski podsumowując powiedział, że ubiegłoroczne budżet nie był łatwy. Udało się go zrealizować dzięki wyrozumiałości i podejmowaniu właściwych decyzji przez Radę Gminy oraz dobrą pracę pracowników urzędu. W realizacji budżetu wszyscy mieli swój udział.
Marianna Marszałek - Sadowska